한신대학교 컴퓨터공학부 류승택 2017. Spring Game Programming 한신대학교 컴퓨터공학부 류승택 2017. Spring
강의 소개 대상: 한신대학교 컴퓨터공학부 3-4학년 기간: 2017. 3. ~ 2017. 6. 시간: 매주 화 1,2 (9:30~10:45) 목 3,4 (11:00~12:15) 강의실 : 60주년 기념관 18422호 교재 Daniel Sanchez-Crespo Dalmau, New Riders, Core Techniques and Algorithms in Game Programming Game Programming Gems, CHARLES RIVER MEDIA 강의노트 홈페이지 : http://bluelancer.ba.ro
강의 평가 (CourseWork) 시험(Exam) : 50% 과제(Programming Assignment) : 40% 중간(25%), 기말 (25%) 과제(Programming Assignment) : 40% 게임프로젝트 팀 구성 및 홈페이지 제작 2D 게임 프로그래밍 (GameMaker or Unity3D 이용) 3D 게임 프로그래밍 (Unreal Editor or Unity3D 이용) 출석(Class Participation) : 10%
Lecture Outline Gameplay Programming (Game Logic section) Chronology of Game Programming Game Architecture User Input Fundamental AI Technologies Network Programming Engine Programming (Presentation techniques) 2D Programming 3D Rendering & Animation Advanced Rendering Techniques Geometrical Algorithms
Programming Assignment Team Web Site 제작 팀명 및 구성된 팀원 소개 팀장 인사말, 추구하거나 개발할 게임의 내용 및 아이디어 소개 개인과제 2D Game Engine Game Maker Unity3D 3D Game Engine Unreal Development Kit 팀별 최종 프로젝트 게임 개발 제안서
What you will learn The Purpose of This Course The fundamental techniques and algorithms that drive most computer and video games Make the techniques easy to understand Apply them yourself !! Further Reading Appendix E
Game Programming Game Programming Interdisciplinary field Mathematics, general-purpose programming, image processing, computer graphics, artificial intelligence.. Prerequisite Programming language (C, C++, OpenGL, Direct3D..) Appendix B, C Mathematical background (Vector, Matrices, Geometry..) Appendix D Research on Game (게임에 대한 자료조사) : 3월 23일 수업시간에 제출