영상 기반 표현 (image Based Representation)

Slides:



Advertisements
Similar presentations
Computer Science and Engineering. 컴퓨터는 미래 지식 사회의 핵심 요인  지식 사회의 도래 : 매 50 년 마다 큰 기술, 사회적 변화 발생.
Advertisements

PERFORMANCE DEGRADATION OF DIELECTIRIC RADOME COVERED ANTENNAS 1.
School of Computer Science and Engineering Seoul National University
입체영상 세미나 아주대 정보통신연구소 게임애니메이션 센터 김주철
1.1 멀티미디어의 이미와 특성 1.2 멀티미디어의 발전 배경 1.3 정보화사회에서 멀티미디어의 발전 방향과 역할
장원인의 친절세상 만들기 밝고 따뜻한 장원인.
대학원 (유학), 전문가로 다시 태어나는 첫걸음
Master Thesis Progress
학습목표 10장. 조명과 음영 조명과 음영의 차이점을 이해한다. 지역 조명모델과 전역 조명모델의 차이점을 이해한다.
SAR 영상자료를 이용한 해양 파라미터 추출 기법 연구
Computer Graphics 한신대학교 컴퓨터공학부 류승택 2017년 2학기.
스테레오 비젼을 위한 3장 영상의 효율적인 영상정렬 기법
Computer Graphics 한신대학교 컴퓨터공학부 류승택 2015년 2학기.
6.9 Redundant Structures and the Unit Load Method
OpenGL Programming (III) 1. Drawing in 3D 2. Manipulating 3D Space
제 5 장 스테레오.
컴퓨터 그래픽스 연구회지 2000년 5월 발표자 : 이영건 날짜 :
10장. 조명과 음영 학습목표 조명과 음영의 차이점을 이해한다. 지역 조명모델과 전역 조명모델의 차이점을 이해한다.
디지털 영상처리 목포과학대학 방사선과 오 태 석.
학습목표 10장. 조명과 음영 조명과 음영의 차이점을 이해한다. 지역 조명모델과 전역 조명모델의 차이점을 이해한다.
디지털 홀로그래피 기술연구회 홀로그램 상용화 기술 및 부품기술 ㈜ 라임텍 옥광호 2010년 9월 1일.
Nondestructive Material Testing with Ultrasonics
Virtual Reality Introduction HyoungSeok Kim
Mesh Saliency 김 종 현.
Computed Radiography 연세대학교 원주의과대학 원주기독병원 영상의학과 영상자료실 서 창 남.
분자 동역학 컴퓨팅 전승준 (고려대학교 화학과).
EPG Rendering Service ㈜ 이 파 워 게 이 트.
Animation 제작기법에 대하여 2001/03/13 미디어공학과 V 주다영.
Dept. of Computer Engineering, Hannam Univ. Won Goo Lee
7장 : 캐시와 메모리.
제 3장. 이미지.
Building-Find Argument Reality
학습목표 7장. 투상변환과 뷰포트변환 평행투상과 원근투상의 차이점을 이해한다. 가시부피 설정방식을 이해한다.
학습목표 7장. 투상변환과 뷰포트변환 평행투상과 원근투상의 차이점을 이해한다. 가시부피 설정방식을 이해한다.
분자 동역학 컴퓨팅 전승준 (고려대학교 화학과).
An Approximate Image-Space Approach for Interactive Refraction
모바일 햅틱 디스플레이를 위한 렌더링 시스템 Rendering System for Mobile Haptic Display
그래픽스 시스템과 모델.
Chapter 13. Computer Animation
CH 851 지식기반 시스템 응용 (모바일 시스템) 2006년도 제 2학기.
3D Vision Lecture 7 동작 이해 (광류).
I. Find out information about hydraulic management facilities (monitoring and control devices)    in Internet such as Dam, weir, gate, pump, turbine(6장),
강문경 · 박용욱 · 이훈열 (강원대학교 지구물리학과) 이문진 (한국해양연구원 해양시스템안전연구소)
for Robust Facial Landmark Localization
렌더링.
vrlab.suwon.ac.kr/mwlee
Fault Diagnosis for Embedded Read-Only Memories
간섭계와 VLBI.
Lecture 1. Overview of the Course
Matrix 및 Rendering 파이프라인
PCA Lecture 9 주성분 분석 (PCA)
DirectX 3D 7개월차 김성도 3D 5인 프로젝트.
학습목표 13장. 고급 렌더링 그림자를 구현하기 위한 세 가지 방법을 이해한다. 레이트레이싱의 정의와 구현방법을 이해한다.
과학기술 문서작성 안 재 형.
Course Guide - Algorithms and Practice -
Introduction to Computers
장원인의 친절세상 만들기 밝고 따뜻한 장원인.
게임수학 제 7 장 조명.
PhoeniX Technologies Incorporated
M P E G MPEG 1 Overview 제어인식연구실 이 찬 우 10월 19일 1998년.
MR 댐퍼의 동특성을 고려한 지진하중을 받는 구조물의 반능동 신경망제어
Computer Science & Engineering
창 병 모 숙명여대 전산학과 자바 언어를 위한 CFA 창 병 모 숙명여대 전산학과
이산수학(Discrete Mathematics)
New Themes in Computer Graphics
Geometry and Algebra of Projective Views
3D Vision This course is a basic introduction to parts of the field of computer vision. This version of the course covers topics in 'early' or 'low' level.
The Graphics Process: Summary
HCI 입문 강의 계획 2005년2학기 김 창 헌
Ray Casting 발표자 : 박 경 와
Presentation transcript:

영상 기반 표현 (image Based Representation) 중앙대학교 CG Lab. 류승택 2000. 9. 14

Introduction 3D model-based Rendering Image-based Rendering Explicit use of 3 Dimensional models Uses conventional rendering pipeline Speed dependent on scene complexity Relies on hardware accelerator for speed Requires sophisticated software for realism Image-based Rendering Directly uses collection of image Based on interpolation or pixel reprojection Speed independent on scene complexity Relies on processor speed Realism depends on input images

Traditional vs Image-based Representation Traditional Modeling and Rendering Image based Modeling and Rendering

영상 기반 분류 영상기반 표현 방법 (Image Based Representation) 영상기반 모델링 (Image Based Modelling) 2차원 영상으로부터 3차원 모델을 복원 및 표현 영상기반 렌더링 (Image Based Rendering) 2차원 영상들의 조합으로부터 새로운 시점의 영상 생성 영상기반 가속화 (Image Based Acceleration) 가까운 거리에서는 실제 Geometry Model 사용하고 먼 거리에 있는 물체에 대해 Image로 대치 시킴 영상기반 라이팅 (Image Based Lighting) 2차원 영상으로부터 조명 정보를 추출하여 새로운 광원을 부여

Image Based Modeling: The Chevette Project

Image Based Modeling: The Campanile Movie Overview 사진으로부터 모델을 복원 2차원 이미지로부터 모델의 3차원 공간정보획득

Image Based Rendering: The Plenoptic Function The light in a scene can be described by a multi-dimensional function infeasible since it would require measurements from all points of the scene and in all direction at all times

Image Based Rendering: Environment Map Mosaics (stitching) combination of at least two different images yield a higher resolution or larger image Environment Map reduce the dimensionality of the plenoptic function by restricting the observer to one point

Image Based Rendering: Light Field & Lumigraph Light Slab Two-plane Parameterization reducing the plenoptic function into a four-dimensional table Light flows from uv plane to st plane Planes in any position

Image Based Rendering: View Morphing Techniques for combining image Three steps Prewarp  Morph  Postwarp

Image Based Rendering: Layered Depth Image Sprite with Depth Layered Depth Image

Image Based Acceleration: Realtime Walkthru 가상공간의 실시간 탐색을 위한 연구 가상공간을 높은 화질로 표현하기 위해서는 복잡하고 많은 양의 모델이 필요 실시간 탐색이 어려움 보이는 물체만을 렌더링 (Visibility Culling) 가까운 거리에서는 실제 Geometry Model사용 먼거리에 있는 물체에 대해 LOD(Level Of Detail)를 적용하거나 Image로 대치 시킴 (Image Based Representation)

Image Based Acceleration: Image Based Primitives Hybrid Approach Sprite Imposter Nailboards Portal Texture image caches <Image Based Primitive>

Image Based Lighting: Global Illumination

Others: Tour into the picture

Others: Multiple Center of Projection Images Overview Strip카메라로부터 획득한 MCOP Image를 이용하여 영상표현 Acquiring MCOP Image

Others: Making face

Array of pictures taken onto same roll of film Art: Virtual Camera Array of pictures taken onto same roll of film Playback achieves “frozen time” effect

Applied Techniques Art: The Matrix photogrammetric modeling, projective texture-mapping Also applied in shots of the Tom Cruise film Mission Impossible II.

Graphics and Vision Technique Appearance based Physically based image Geometric model Triangle scan conversion Global illumination Lumigraph and light field Image morphing Sprites Sprites with depth Layered depth image Planar sprites View- dependent textures Geometric level of detail Monte Carlo ray tracing Texture mapping Radiosity Graphics Texture recovery Range data merging Silhouettes to volume Illumination estimation Multiview Stereo Optical flow estimation Plane- sweep stereo Layered stereo Depth map recovery Image mosaics Curves to 3D mesh Geometry fitting Reflection estimation Vision

참고문헌 Mcmillan, L. and Bishop, G. "Plenoptic modeling : An image-based rendering rendering system." SIGGRAPH '95 PROCEEDING, 1995, pp 39--46. Anders Gustafsson and Henrik Turbell, Image-Based Rendering, Linkoping University, Sweden, 1997 Sing Bing Kang, A Survey of Image-based Rendering Techniques, Technical Report, CRL 97/4, Digital Equipment Corp., Cambridge Research Lab, Cambridge, Mass., 1997. Leonard McMillian Jr, An Image-based Approach to three-dimensional computer graphics, PH.D. DISSERTATION, UNC-CH DEPT. OF COMPUTER SCIENCE, APRIL 1997. (PUBLISHED AS UNC COMPUTER SCIENCE TECHNICAL REPORT TR97-013) Christoph Bregler, Michael F. Cohen, Paul Debevec, Leonard McMillan, Francois X. Sillion, Richard Szeliski, Image-based Modeling, Rendering and Lighting, SIGGRAPH 99 Course note, 1999 Visual Navigation of Large Environments Using Texture Clusters, Paulo, 93 Dynamic Generated Imposter, Gernot Schaufler, 95 Efficient Imposter Manipulation for Real-Time Visualization of Urban Scenery, Francois Sillion, EG’ 97 Multi-Layered imposters for accelerated rendering, EG 99 “Architectural Walkthroughs Using Portal Textures”, 1997년 (IEEE Visualization 97) “3D Image Warping in Architectural Walkthroughs”, 1998. 3 (VRAIS ‘98) “Efficient Warping for Architectural Walkthroughs using LDIs”, 1998. 10 (IEEE Visualization 98) “Image for Accelerating Architectural Walkthroughs”, 1998. 12 (CG&A)