Ray Casting 발표자 : 박 경 와 2001.02.14
(3D data=>2D data)
Ray Casting ? Concept .. Trace ray from eye, through a pixel, into the scene - if the ray misses all objects then paint the pixel with a default background color - if the ray hits the light source directly,paint the pixel with the light color ( many ray tracers do not allow the light source to be visible) - the rays strikes an object, the most complex case. Apply a shading algorithm to be calculate the color at the point of intersection
Ray Casting ?
View Plane
(Ray Casting Func..) // 이미지획득 //이미지크기만큼 루프 시점의 광선정의 교차점 계산 교차된 컬러계산
보는 시점에서의 광선정의 Up,Back,Toward, 시점좌표 및 방향 등등
여러도형에 대하여 교차점 계산. 시점에서의 빛이 도형과 교차하는 여부도 체크.
교차여부 조사 및 그 대상이 되는 도형
2차식의 t값과 옆의 식으로 교차점 나타냄
(광선과 교차하는것중 가장 가까운 Object의 교차점은??)
Ray Casting vs Ray Tracing The case of special Ray Tracing of the same. Ray Casting vs Ray Tracing. Adventage and Disadventage of Ray Casting.
Ray Casting vs Ray Tracing 320*200 해상도 그룹추적 (320 ray 요구) 개별추적(320*200) : 200배 느림 공식 대부분경우 존재안함 대다수경우가 존재함 속도 : 매우빠름 Real time process에 적합 속도 : 느림 Real time process에 부적합
Ray Casting vs Ray Tracing Quality : Not realistic,Blocky Quality : Realistic 좌표계 및 기하문제: 하나이상의 기하적인 문제 간단한 기하모양한정 좌표계 및 기하문제 복잡한 것도 표시가능 적은 기억량 요구 많은 기억량 요구 각각 예제: