Master Thesis Progress

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Master Thesis Progress How can we help artists & designers learn programming for reflective prototyping? 2009. 8. 18. Ju-Whan Kim & TJ

Last Comments Reflective Prototyping 새 정의가 무엇이 새로운지 view point가 필요 그에 맞는 타이틀과 background 설정이 연구를 설득력 있게 할 수 있음 기존의 설명은 너무 좁은 문제를 다루는 구조적 설명임. Reflective Prototyping이 줄 수 있는 것은? drawing을 통한 디자인 전개 처럼 빠르게 만들어 봄으로써 얻어지는 깨닳음. 생각치 못한 부분을 채워 나감으로써 얻을 수 있는 새로운 inspiration 예기치 않은 오류나 결과를 통해 얻는 사고의 전환 prototyping 과정에서의 문제 해결을 통한 주의 환기(?) 빠르게 만들어보고 다시 만들어 보는 것이 관건. 등 등.

Last Comments Solution Framing 기존의 방법들을 새롭게 조합하고 reflective prototyping에 맞추어 다시 튜닝하는 것은 어떨지. 예를 들어, food chain + Event-driven coding + Role playing + 전통적 방법론.. 방법론의 graphical modeling이 필요함. 이를 통해 연구 목표에 부합한지를 검증해 볼 수 있음.

Last Comments Expected Outcomes 룰을 설명하고 바로 연습하기 ( 포커, 축구 배우기 ) Minors 예제들의 조합 ( 1-100 가산하기, 당구 게임, 자판기 ) Minors 프로그래밍 언어 들 중에 왜 AS 2.0 인지? Object Role Playing이 아니라 Wizard of OZ는 어떨지 Literature Review를 충실히. 다른 연구와의 차별점은.. 일단은 만들어 보고 얘기하자.

Background 1. Increasing importance of prototyping in design 디지털 제품이 보편화됨에 따라 프로토타이핑이 빈번해짐 고도화된 로봇이나 지능 제품의 감성 표현을 디자인함에 있어 인터랙션의 검증이 중요해짐

Background Drawing Prototyping Designing Tool Presenting Tool 2. Reflective Prototyping 디자이너 스스로 기술을 이해 하고 장,단점을 파악하고 있음. 프로토타이핑은 디자인을 보여주는 도구에서 디자인을 하는 도구로 바뀌어감. 엔지니어에 의한 프로토타이핑은 민첩성과 전달성이 떨어짐. 아이디어의 전개하고 심화하는데 반영적 프로토타이핑이 효과적임이 알려짐. Designing Tool Presenting Tool Drawing for appearance SKETCH RENDERING Prototyping For interaction REFLECTIVE PROTOTYPING WORKING PROTOTYPE

Background 3. Difficulties for prototyping. step-by-step approach Hardware: requires certain level of knowledge. step-by-step approach example – advanced questions Software : requires not only knowledge but also understanding and application. hard to acquire in a short period non-linear learning curve steady motivation for learning

Research Question Sub-questions How can we help artists and designers effectively learn programming for Reflective Prototyping? Sub-questions What is the definition of Reflective Prototyping? Are there any similar works? What are differences between conventional computer science and reflective prototyping in terms of programming? What are obstacles for artists & designers? Are there any method after all?

Research Methods What is the definition of Reflective Prototyping? Book review : “the Reflective Practitioner” Define by myself Are there any similar works? Literature review : End-user programming research Cognitive science study What are differences between conventional computer science and reflective prototyping in terms of programming? Empirical study ( because I define it ) Pilot Study What are obstacles for artists & designers? Pilot Study, Heuristics Literature review : design thinking program thinking

Research Methods Are there any method after all? Brainstorming Modifying existing methods Expected Outcome intensive short workshop example set Assignment Activity Reading. Requirements … Verifying proposed methods User Test

Research Aim Thermal Imaging Camera, Digital Camera, Vending Machine(??)에 최적화된 프로토타이핑 기술을 동원 하는 것으로 하자. 프로그래밍 개념의 적응 시간이 필요함 ( literature를 찾아봐야 겠지만 이를 테면 30 시간 ) 원활한 프로토타이핑을 위한 최소한의 문법은? Literature가 존재 하는가? 아니라면 누가 정할 것인가? Thermal Imaging Camera 프로토타이핑을 위해 필요한 최소한의 문법은? ( 쓸만한 예제들을 동원해서 필요하다고 생각 되는 문법을 끌어와야 함.) 위를 어느 정도 커버해야 알고리즘(Object Role Playing 방식)을 배울 준비가 됨. 어느 정도의 병행 훈련은 가능. Role Playing을 통해 문법을 익히는 시너지로 만들 수 있지 않을까. 어떤 알고리즘들이 유용할까? 그것은 누가 정하는가? 상당 부분, 범용 제품의 prototyping 예제를 통해 동원 시키는 방식에 의존해야 할 듯함.

New Methods Food-chain Programming Event-Driven Programming (?) State Transition 3개를 결합한 방식이 될 가능성이 높아 보임.

Object Role Playing + Variable Basket Method New Methods Thermal Imaging Camera + Digital Camera + Vending Machine을 중심으로 Product Design에 초점을 맞춘 컨텐츠 F + E + S 결합 형식의 프로그래밍 방식 지향 기본 개념 + Flash의 object 구조 ( 반복 훈련 ) Logic 훈련 Object Role Playing + Variable Basket Method 연구의 중심 내용

지난 PT 자료 New Methods Existing Methods Novel Methods Direction Detail Basic Grammar variable, array, constant, declare, assign sentence, condition sentence, repetition sentence, annotation, … Flash Structure event, frame, stage, symbol, movieclip, methods, properties, … Logic object role playing + variable basket visualize conceptual variables, object to real object, demonstrate computer process Motivation Keep people enthusiastic interesting and practical examples design relevant story (?) Existing Methods Novel Methods Direction